67
De Poenschepper
Lambik laat zich verleiden door een contract
te tekenen waardoor hij rijk zal worden. Het nadeel is dat zijn
hart langzaam wordt gestolen door een machine. Dankzij de vrienden
en Fantamoer, een zwerver, kan het contract uiteindelijk toch worden
verbroken. |
68
Het eiland Amaros
Door toeval komen Wiske en Sidonia in aanraking
met het onbekende eiland Amoras. Met de Gironef gaan ze op zoek
naar het eiland en komen daar in aanraking met Suske en Sus Antigoon.
Wiske wordt koningin van Amoras en met behulp van de clan der Mageren
heroveren zij het eiland van de Vetten. |
69
De nerveuze nerviers
Door een ontploffing komen drie bosgeesten
vrij die door een ongeluk naar de tijd van de oude belgen worden
geflitst met de teletijdmachine. Jerom zal hen proberen te stoppen,
maar pas nadat de andere vrienden worden overgeflitst wordt de strijd
gewonnen. |
70
De spokenjagers
Jerom gaat werken als butler. Al gauw blijkt
dat er van alles mis is op het kasteel. Door een ongeluk gaat er
een kist open met spoken die het hebben gemunt op zijn basin. De
vrienden komen gelukkig te hulp en laten de spoken voorgoed verdwijnen. |
71
Wattman
Tram zeven en zijn bestuurder Wattman worden
gegijzeld door twee boeven op het moment dat Suske en Wiske aan
boord zijn. Door een ongeluk komen ze via de teletijdmachine in
verschillende tijden terecht. Professor Barabas weet ze uiteindelijk
allemaal terug te flitsen. |
72
Jeromba de Griek
Jerom denkt door geheugenverlies dat hij een
Griek is. Een oude kruisvaarder krijgt pas rust als een gestolen
kromzwaardaan de zoldering van de Aya Sofia wordt gehangen. Jerom
krijgt dat te horen en gaat met de vrienden op zoek naar het zwaard. |
73
Het zoemende ei
Een buitenaards ei is naar de aarde gezonden.
Barabas ontcijfert de locatie van het ei en gaat op zoek. Krimson
is er ook te vinden, hij ontvoerd Suske en Wiske! Uiteindelijk vinden
ze het ei en gaat het open. |
74
De koddige kater
Lambik krijgt door een grondspeculant een
hart van ijs en wordt gebruikt om plannen uit te voeren. De kater
van de grafin Altenfels verijdelt echter met haar magische ogen
een plan om een stadje te vernietigen. |
75
Het mini mierenest
De vrienden lijden een schipbreuk en komen
terecht op een enorme ark. Het schip zinkt echter en alle opvarenden
raken op een onbewoond eiland. Hier stichten ze een wereldje zonder
ruzie, totdat er goud wordt ontdekt. Men komt echter wel weer thuis! |
76
De ijzeren schelvis
De vrienden komen in aanraking met het zeemeerminnetje
Nikki. De vrienden gaan op zoek naar de parels van geluk, maar de
boven Sjam en Foeters zijn ook op zoek. |
77
De Apenkermis
Door de straling van een komeet worden de
apen superslim en willen ze de wereld vernietigen met een raket.
De vrienden weten dit echter te voorkomen en bovendien de meteor
te vernietigen. |
78
De dulle griet
Nadat Barabas de dulle griet levend heeft
gemaakt zaait deze paniek in de stad. Na vele pogingen lukt het
de vrienden om de dulle griet weer te laten verdwijnen. |
79
De zeven snaren
Antanneke wil de harp met zeven snaren vernietigd
hebben, zodat de werken van Barmhartigheid niet meer worden beoefend.
Suske, Wiske en de anderen willen dit tegengaan. Uiteindelijk verdwijnt
de harp. |
80
De brullende berg
Door toeval komt er een reus bij Suske en
Wiske terecht. Hij weet hen over te halen mee te gaan naar Tibet.
Er is echter van alles mis in de bergen, samen met de vrienden wil
de reus de problemen oplossen. |
81
De circusbaron
Als Jerom wordt ontvoerd gaan de vrienden
hem zoeken. Ze belanden uiteindelijk op een circusterrein, waar
vreemde dingen gebeuren. |
82
De gramme huurling
Lambik besluit om huurling te worden in Afrika,
de vrienden gaan ook mee, maar die gaan een stam helpen. Samen met
Lambik proberen ze het dorp te bevrijden van een kwaadaardige tovenaar. |
83
De straatridder
Barend, een zwerver wordt geholpen door Suske
en Wiske. Lambik komt op het idee om ook mensen te gaan helpen,
Jerom helpt hem graag mee. Maar een corrupte advocaat wil Lambik
dwarsbomen... |
84
De stemmenrover
Als Lambik zijn stem verliest gaan de vrienden
op zoek naar zijn stem in Japan. Een tovenaar heeft zijn stem daar
nodig om een prinses van de troon te stoten. De vrienden helpen
Lambik om zijn stem terug te krijgen en de prinses om op de troon
te blijven. |
85
De schone slaper
Nadat een fee een sprookjesland heeft getoverd
verliest ze haar staf! Aangezien Wiske gestoken is door een wesp
in haar oog, heeft ze de staf hard nodig. Maar enkele boeven hebben
het ook op de staf voorzien. |
86
Tedere Tronica
Tronica, een vrolijke robot-uitvinding van
professor Barabas, veroverd het hart van Lambik en Jerom. Tevens
zitten er twee boeven achter haar aan. Het spel eindigd wanneer
er een mannelijke robot verschijnt! |
87
De vliegende aap
Tronica, een vrolijke robot-uitvinding van
professor Barabas, veroverd het hart van Lambik en Jerom. Tevens
zitten er twee boeven achter haar aan. Het spel eindigd wanneer
er een mannelijke robot verschijnt! |
88
De Tamtamkloppers
Tronica, een vrolijke robot-uitvinding van
professor Barabas, veroverd het hart van Lambik en Jerom. Tevens
zitten er twee boeven achter haar aan. Het spel eindigd wanneer
er een mannelijke robot verschijnt! |
89
De dolle musketier
Als cadeau worden de vrienden teruggeflitst
naar de 17de eeuw. Daar aangekomen gaan ze in dienst bij de Franse
koningin met als opdracht de Franse opvolger te zoeken. Na vele
avonturen en de kennismaking met Jerom (!) vinden ze de opvolger. |
90
Sjeik el rojenbiet
Om een gouden dolk terug te brengen naar een
sjeik in het Midden-Oosten, moeten de vrienden veel moeite doen!
Er zitten namelijk andere personen achter de dolk aan! |
91
De speelgoedzaaier
In dit verhaal moet Lambik een tijdje de troon
overnemen van het rijk Bazaria, hij begint het land te moderniseren
en van speelgoed te voorzien, maar er zijn verraders |
92
De briesende bruid
Tante Sidonia wil trouwen! Ze zoekt overal
naar een man, maar elke trouwerij mislukt, totdat ze met de ware
voor het altaar staat, maar dan grijpt Willy Vandersteen in... |
93
De snorrende snor
Sidonia's vader Snor komt op een dag binnevallen
en vetelt een 'dinges' te hebben gezien. Nadat ze met z'n allen
op onderzoek zijn gegaan komen ze bij de thuisbasis van de 'dinges'. |
94
De sissende sampam
De bende Het Masker heeft een sissende sampan
waarmee zij kinderen lokken om voor hen werken. De vrienden gaan
op avontuur en komen erachter dat Krimson er achter zit! |
95
De kleppende klipper
Het spookschip de Klipper is het tafereel
waar Suske en Wiske een avontuur beleven rond een gouveneur en een
diamantmijn. |
96
Het rijmende paard
Per abuis haalt prof. Barabas een paard van
een schilderij en wordt daardoor levend. Het arme beest gaat op
zoek naar zijn baas, Suske en Wiske gaan helpen. Maar Krimson wil
het paard ook bemachtigen! |
97
De junglebloem
De zwerver Jonathan en zijn aapje krijgen
een kostbare edelsteen in handen, die enkele boeven graag willen
stelen! Als Suske en Wiske op het aapje passen krijgen zij natuurlijk
te maken met de boeven! |
98
Het hondenparadijs
Tobias, een zwerfhondje, wordt meegenomen
door Suske en Wiske. Dit tot ergenis van Lambik, die niet met het
beestje kan opschieten. Het hondje is echter wel de hulp voor de
mensheid! |
99
De kwakstralen
De wezentjes van Kwakurnus bezitten een bijzondere
straal, die de bende van het Gouden Kalf graag wil hebben! De vrienden
gaan de strijd aan in Madurodam en schakelen de boeven uit. |
100
Het gouden paard
Lambik, Suske en Wiske leven in de zestiende
eeuw, ze zijn op weg om een goud paard naar keizer Montezuma te
brengen. Alleen moeten ze wel her en der afrekenen met Tabaskanen
en andere boeven. |
101
De Kaartendans
Door een speciale speelkaart en Wiske komen
onze vrienden uit bij fam. van Zwollem. Daar gaan zij op onderzoek
uit naar de levensgrote speelkaarten en vinden een onderwaterkasteel.
Daar spelen zich allerlei taferelen af wat uiteindelijk leidt tot
geluk en een glimlach op de kaart waarmee alles begon. |
102
De dromendiefstal
Bewoners van de planeet Etwoil kunnen niet
dromen en doen er alles aan om de dromen van iedereen te stelen.
Na een reis naar Cambodja en een ontmoeting met de wezens offert
Lambik zijn leven op om een middel (een bepaald soort paddestoelen)
voor de wezens te halen zodat ook zij kunnen dromen. |